Thursday 23 July 2015

Buat duit secara online menggunakan 8Share

Hi semua,

Hari ini aku ingin kongsikan satu cara bagaimana untuk korang menjana pendapatan secara online melalui 8share ( Bole terus ke URL ini : http://8share.com/ )

Untuk pengetahuan korang, aq dah buat kerja ni sejak awal tahun 2015. Ni pon sebab kawan aku yang ajar. Btw, 8Share ni bukanlah satu bisnes seperti MLM or scam. Secara general, aku boleh cakap, ianya merupakan website yang menjalankan advertisement related business. 

Sebagai contoh paling mudah aku boleh bagi, a certain company nak advertise products dyorang, 8share ni lah satu website yang digunakan untuk mereka mempromosikan barangan mereka melalui iklan online.

Inilah interface page 8share tu once korang da klik link yang aku bagi.

Ok, taknak cakap banyak, setakat ni aku boleh jana pendapatan RM100 lebih sebulan dengan melakukan aktiviti ni lah.

Mungkin ada antara korang yang anggap itu satu jumlah yang kecil, tapi bagi aku, sedikit sebanyak ianya membantu kewangan bulanan. Apa yang korang perlukan???? hanya PC or laptop dan juga internet connection. Itu sahaja, mudah bukan?.

Nah, aku kongsikan step2nya untuk korang follow.

1). Pergi ke URL ini  http://8share.com/

2). Korang perlu create account

Just fill in required information

3). Log in account korang and setup mana-mana yang patut. Once dah log in, korang akan nampak macam gambar kat bawah ni.


Dalam bulat biru yang aku buat tu untuk lihat jumlah duit yang terkumpul and warna merah tu Bonus Point (BP), berguna untuk redeem rewards ok.



4). Then korang tekan button "View this special" yang warna hijau tuh.




Bila korang dah tekan tu, korang akan nampak macam ni pulak. Next step, tekan button biru yang aq bulatkan tu "Get your share link"

After that, akan keluarlah link korang. Link tulah yang patut korang share dengan rakan2 via social media yang ada as for example Facebook ke Twitter ke. Setiap kali link korang tu diklik, korang akan mendapat 20sen selalunya (kadang-kadang 10 sen) depends pada advertisement itu sendiri.

Minimum jumlah duit yang korang boleh Cash out adalah RM50 dan korang boleh request untuk cash out dua kali dalam sebulan (Isnin minggu 1 & minggu 3,kalau tak silap aku lah).

Memang mudah. Korang boleh buat di rumah even time rehat kat office. Pucuk pangkal kena rajin lah. **Kawan aku yang dah lama buat benda ni, cecah RM 500 tiap2 bulan (tapi menggunakan trick la).


**Aku taknak cakap mcm mana trick nya, tapi yg boleh aku bagitahu, ia related pada IP address komputer korang la. Fikir lah & explore sendiri ya. hehe.

Ok lah, itu saja perkongsian kali ini. SELAMAT MENCUBA!!!

No comments:

Post a Comment