Saturday 12 November 2011

peRjumpaaN sAJOhA `11`

Moleklah jika aku memulakan post pada kali ini dengan ungkapan Assalamualaikum w.b.t
Hmmm,, Budi bahasa, budaya kita kan?? 


Ok lah, kali ini ingin aku kongsikan sedikit cerita masa menghadiri pejumpaan muhibbah alumni sains johor.
Majlis ni berlangsung pada 8 oktober 2011, bertempat di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya.
Memandangkan aku study di UPM, so, perjalanan ke tempat berkenaan mungkin mengambil mse yg agk singkat berbanding kawan2ku yg study kt INTEC dan UM. Jadi, mengikut perkiraan aq satu jam ckup kot perjlanan utk ke Masjid Besi tuh. Pagi itu, aku try search internet melalui website ini http://www.myrapid.com.my/bus/overview. Setelah setengah jam duduk kt depan lappy, akhirnya  aku thu bas yg bergerak dari KTM Serdang ke Putrajaya ialah bas U42. Kira-kira jam 10:30pagi, aku mendapat SMS dri alif talib, tnye aku da grak ke blom an. Dia da grak bersama Amal dgn menaiki kereta..
Then, aku bersiaplah utk pergi, da mandi2 uh, aku tggu bas Jutamines kt depan Kolej 13 ni.. Naseb baek bas datang dgn cepat.


Lepas tuh, aku berhenti di KTM serdang untuk mnukar ke bas Rapid KL pula. Memang nasib aku sgt baek pada hari tersebut, Bas U42 tuh da ade kt bustop tersebut. Beberapa ketika selepas itu, bas mula bergerak ke destinasi yg ingin dituju dengan jumlah penumpang yg amat sedikit iaitu 6 org sahaja. Kemudian 3 orang daripadanya trun di perhentian bas depan Hospital Serdang.. Dan duduklah aku diam di situ bersama dua orang insan yang tidak dikenali.. Nak dipendekkan cerita aku pon sampai di Masjid Besi yang tersergam indah itu pada jam 12 tengahari.


Inilah gambar-gambar yang sempat diambil pada ketika itu.

sangat gembira dapat menikmati ice krim free kan??

 



  

No comments:

Post a Comment